Strážcovia Dark Webu: Ako Facebook, Netflix a vaša banka tajne monitorujú temné zákutia internetu
Boj proti podvodom: Na Dark Webe sa nepredávajú len heslá, ale aj ukradnuté čísla kreditných kariet, prístupy k Netflixu alebo Spotify za zlomok ceny, či falošné zľavové kupóny. Banky a spoločnosti tieto ponuky monitorujú, aby mohli ukradnuté karty zablokovať a podvodné účty deaktivovať skôr, ako vzniknú veľké škody.
Ochrana firemných tajomstiev: Niekedy nespokojný zamestnanec ukradne interné dokumenty, zdrojový kód aplikácie alebo plány na budúci produkt a snaží sa ich predať konkurencii cez Dark Web. Firmy tieto siete sledujú, aby odhalili takéto úniky a ochránili svoje duševné vlastníctvo. Ako to vlastne robia? Nečakajte agentov v teréne. Samozrejme, v centrále Netflixu nesedí zamestnanec, ktorý by celý deň manuálne prehliadal stránky cez Tor Browser. Na túto prácu existujú vysoko špecializované kyberbezpečnostné firmy a automatizované nástroje. Tieto nástroje fungujú ako 'Google pre Dark Web' – neustále indexujú obsah fór, trhovísk a chatovacích skupín a hľadajú kľúčové slová ako názov firmy, mená manažérov, alebo unikátne časti kódu. Keď nájdu zhodu, okamžite vygenerujú varovanie a bezpečnostný tím firmy môže začať konať.
Na záver poviem iba toľko, že neviditeľná frontová línia Dark Web teda nie je len ihriskom pre kriminálnikov, ale aj neviditeľným bojiskom, kde sa odohráva nepretržitý zápas o našu digitálnu bezpečnosť. Skutočnosť, že ho veľké firmy aktívne monitorujú, je jedným z najlepšie strážených, no zároveň najzaujímavejších faktov o modernom internete. Nie je to strašidelný príbeh, ale fascinujúci pohľad na to, ako funguje digitálna sebaobrana v 21. storočí. Prekvapilo vás, že aj veľké firmy majú svoje 'oči' na Dark Webe? Dajte mi vedieť v komentároch! Ak sa vám článok páčil, sledujte môj blog pre ďalšie zaujímavé fakty z hlbín internetu.
Komentáre
Zverejnenie komentára